fbpx Centrum Zarządzania Dokumentacją i Archiwum | University of Gdańsk | Uniwersytet Gdański

You are here

Centrum Zarządzania Dokumentacją i Archiwum

Centrum Zarządzania Dokumentacją i Archiwum

Symbol: 
5C00

Director

Kierownicy

Zastępcy Kierownika

Pracownicy

Zadania

  1. Centrum Zarządzania Dokumentacją i Archiwum koordynuje obieg dokumentacji w Uniwersytecie.
  2. W ramach Centrum działa Archiwum, Kancelaria, Koordynator Czynności Kancelaryjnych oraz Centrum Kompetencyjne EZD.
  3. Archiwum UG działa na podstawie odrębnego Regulaminu nadanego przez Rektora. Archiwum, w ustawowym zakresie działalności archiwalnej, podlega bezpośrednio Rektorowi.
  4. Zadania Kancelarii obejmują w szczególności:
  • przyjmowanie wpływającej dokumentacji, rejestrowanie jej w odpowiednich rejestrach systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD) oraz przekazywanie do właściwych jednostek organizacyjnych celem jej dalszej dekretacji;
  • zapewnienie prawidłowego wysyłania korespondencji wychodzącej;
  • obsługę elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP oraz systemu e-doręczeń;
  • koordynowanie współpracy z operatorem pocztowym realizującym usługi pocztowe na rzecz Uczelni;
  • obsługę składów chronologicznych utworzonych w Uniwersytecie (uporządkowane zbiory dokumentacji w postaci nieelektronicznej);
  • współpracę z punktami kancelaryjnymi na wydziałach oraz w jednostkach ogólnouniwersyteckich.
  1. Zadania Koordynatora Czynności kancelaryjnych określa Instrukcja Kancelaryjna Uniwersytetu Gdańskiego.
  2. Centrum Kompetencyjne EZD, w porozumieniu z Podlaskim Urzędem Wojewódzkim w Białymstoku (PUW) – twórcą systemu Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją (EZD), w ramach projektu EZD EDU prowadzonego przez Międzyuniwersyteckie Centrum Informatyzacji (MUCI), wspiera zainteresowane uczelnie publiczne we wdrażaniu i rozwoju tego oprogramowania. Wsparcie świadczone przez Centrum Kompetencyjne EZD obejmuje:
  • pomoc przy instalacji standardowej konfiguracji EZD PUW, a następnie EZD EDU, w uczelniach;
  • uruchomienie Help Desku dedykowanego wsparciu czelni;
  • przeprowadzanie szkoleń dla administratorów i użytkowników systemu EZD PUW;
  • proponowanie nowych funkcjonalności w ramach EZD EDU;
  • nadzór nad wdrażaniem modyfikacji w EZD EDU;
  • reprezentowanie członków projektu wobec PUW w zakresie ustalania priorytetów modyfikacji EZD EDU oraz testowania nowych rozwiązań.