fbpx Administration and Transport | University of Gdańsk | Uniwersytet Gdański

You are here

Administration and Transport

Administration and Transport

Administration building
Bażyńskiego 1a
pok. 301-304, 324
80-309 Gdańsk
Phone: +48 58 523 24 53, +48 58 523 23 45, +48 58 523 23 14, +48 58 523 24 91, +48 58 523 23 29
Fax: +48 58 523 55 88, +48 58 523 23 67
Symbol: 
7100

Kierownik Działu

Deputy Head

Kierownicy

Pracownicy

Kierowcy

Zadania

 

  1. Zarządza i koordynuje pracę poszczególnych zespołów obiektów użytkowanych przez Uniwersytet (z wyłączeniem domów studenckich i hoteli asystenckich, Ośrodka Konferencyjno-Szkoleniowego w Leźnie oraz Ośrodka Wypoczynkowego w Łączynie) a w szczególności:
  1. Rozlicza koszty utrzymania administrowanych obiektów.
  2. Zapewnia ochronę powierzonego mienia Uniwersytetu i pilnuje realizowania spraw związanych z ochroną przeciwpożarową i prowadzeniem Książek Obiektów Budowlanych.
  3. Kontroluje prawidłowość pobierania i rozliczania środków pieniężnych w zarządzanych Zespołach Obiektów przez uprawnionych pracowników zgodnie z Zasadami Gospodarki Kasowej obowiązującymi w Uczelni.
  4. Prowadzi rozliczenia kontrahentów dotyczących krótkoterminowego wynajmu pomieszczeń i powierzchni oraz innych usług, zgodnie z procedurami obowiązującymi w Uniwersytecie.
  5. Prowadzi monitoring zużycia mediów i rozlicza koszty utrzymania administrowanych obiektów.
  6. Dokonuje merytorycznej i formalnej kontroli dokumentów dotyczących kosztów utrzymania obiektów i działalności administracji centralnej.
  7. Prowadzi rejestr kosztów z podziałem na poszczególne jednostki organizacyjne i obiekty Uniwersytetu.
  8. Prowadzi dokumentację dotyczącą telefonii komórkowej funkcjonującej w Uniwersytecie.
  9. W porozumieniu z Centrum Inwestycji i Remontów opracowuje potrzeby remontowe administrowanych obiektów.
  10. Współpracuje z Dziekanami i jednostkami organizacyjnymi podległymi Zastępcy Kanclerza ds. Inwestycji i Remontów w zakresie wykonywanych zadań.
  11. Działowi podlegają Zespoły Obiektów, które:
  1. zapewniają ochronę powierzonego mienia i składników wyposażenia obiektów;
  2. dbają o aktualizację treści instrukcji bezpieczeństwa pożarowego oraz o zachowanie terminowości wpisów w Książce Obiektu Budowlanego;
  3. współpracują z użytkownikami obiektów w zakresie dostosowania pomieszczeń do celów działalności jednostek organizacyjnych Uniwersytetu;
  4. dbają o zapewnienie właściwego stanu technicznego instalacji i urządzeń w administrowanych obiektach;
  5. przygotowują propozycje do rocznego planu remontów;
  6. odpowiadają za stan techniczny oraz porządek i bezpieczeństwo terenów przy obiektach;
  7. współpracują ze Stanowiskiem ds. Ochrony Przeciwpożarowej w zakresie wyposażania obiektów w sprawny sprzęt ochrony przeciwpożarowej, instrukcje alarmowe oraz pożarnicze tablice informacyjno-ostrzegawcze;
  8. współpracują z innymi jednostkami w zakresie zapewnienia właściwego stanu technicznego instalacji i urządzeń energetycznych, gazowych, odgromowych, wentylacyjnych, hydrantowych i alarmowych.
  1. Monitoruje i analizuje koszty eksploatacji obiektów, gruntów, maszyn i urządzeń oraz taboru samochodowego.
  2. Przygotowuje projekty umów i realizuje umowy dotyczące krótkoterminowego wynajmu pomieszczeń (sale wykładowe, aule) i powierzchni przeznaczonych na akcje promocyjne, i informacyjne.
  3. Opracowuje opisy przedmiotu zamówienia do procedury przetargowej na obsługę i eksploatację administrowanych obiektów oraz innych jednostek Uniwersytetu. Prowadzi nadzór nad właściwą realizacją zawartych umów.
  4. Prowadzi gospodarkę samochodową Uniwersytetu a w szczególności:
  1. dysponuje środkami transportowymi oraz zabezpiecza potrzeby transportowo-spedycyjne;
  2. przyjmuje, realizuje i rozlicza zlecenia transportowe w ramach usług świadczonych dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu;
  3. prowadzi rejestr usług zewnętrznych transportu osobowego;
  4. nadzoruje usługi transportowe wykonywane przez podmioty zewnętrzne;
  5. kontroluje stan techniczny pojazdów oraz ich bieżącą obsługę i wyposażenie z uwzględnieniem obowiązujących przepisów;
  6. zleca wykonywanie napraw i remontów pojazdów;
  7. prowadzi rejestr i rozliczenie zakupionego paliwa oraz materiałów eksploatacyjnych dla jednostek Uniwersytetu;
  8. organizuje i rozlicza czas pracy kierowców, rozlicza zużycie paliw i materiałów dla poszczególnych jednostek transportowych i sprzętowych;
  9. prowadzi rozliczenia i rejestry dotyczące wykorzystywania prywatnych samochodów pracowników Uniwersytetu do celów służbowych;
  10. sporządza informacje o korzystaniu ze środowiska w zakresie wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza z procesów spalania paliw w silnikach spalinowych;
  11. prowadzi gospodarkę magazynową w zakresie wydawania i rozliczania odzieży ochronnej dla pracowników, studentów i doktorantów.
  1. Zarządza nieruchomościami Uniwersytetu Gdańskiego w zakresie:
  1. planowania celów i sposobów realizacji dotyczących rozwoju nieruchomości oraz zachowania ich w stanie niepogorszonym;
  2. dokumentacji wymaganej przez organ administracji Państwowej właściwy dla spraw skarbu państwa;
  3. współpracy z właściwymi miejscowo urzędami i Sądami Rejonowymi oraz innymi uprawnionymi zawodowo podmiotami lub biegłymi w zakresie niezbędnych dokumentów określających stan formalno-prawny nieruchomości;
  4. ewidencji nieruchomości stanowiących zasoby Uczelni;
  5. informacji o formach ochrony konserwatorskiej obiektów podlegających takiej ochronie;
  6. opinii w zakresie stosowania odpowiednich cen wynajmu nieruchomości;
  7. umów dotyczących zbycia oraz wynajmu nieruchomości przeznaczonych na cele komercyjne;
  8. deklaracji dotyczących podatku od nieruchomości, informacji o zakresie korzystania ze środowiska.