Samodzielna Sekcja Windykacji UG informuje, że od dnia 20 lipca 2015r. realizuje swoje zadania w nowej siedzibie: nowy budynek Rektoratu UG, I piętro, biuro nr 103. Kontakt: tel.: 58 523 2564, wew. 25 64 e-mail: windykacja@ug.edu.pl
Prowadzi monitoring należności w zakresie usług dydaktycznych, naukowo-badawczych, wydawniczych, najmu nieruchomości oraz naliczonych odsetek, kar umownych i odszkodowań oraz refundacji poniesionych kosztów.
Przygotowuje i wysyła ponaglenia oraz wezwania do zapłaty.
Stosuje dostępne metody odzyskania należności określone w wewnętrznych aktach prawnych.
Gromadzi materiały niezbędne dotyczące do przekazania sprawy do Biura Prawnego w celu skierowania jej na drogę postępowania sądowego oraz egzekucji komorniczej.
Sprawuje opiekę merytoryczną nad procesem monitoringu i windykacji przedsądowej przez pozostałe jednostki organizacyjne uczelni.
Opracowuje procedury pozwalające na zwiększanie ściągalności należności od kontrahentów.
Analizuje sytuację kontrahentów zalegających z płatnościami poprzez regularne sprawdzanie danych w rejestrach działalności gospodarczej.
Przygotowuje analizy i sprawozdania z czynności windykacyjnych.
Przygotowuje projekty porozumień i ugód z kontrahentami w ramach czynności windykacyjnych przedsądowych.
Prowadzi rejestr spraw objętych windykacją przedsądową, sądową oraz egzekucją komorniczą.