Centrum Infrastruktury Morskiej
1. Centrum Infrastruktury Morskiej organizuje działania wspierające realizację zadań związanych z zarządzaniem infrastrukturą morską w Uniwersytecie Gdańskim. W strukturę jednostki wchodzi Sekcja ds. Infrastruktury Morskiej oraz Biuro Armatora.
2. Sekcja Infrastruktury Morskiej realizuje zadania dotyczące w szczególności:
1) prowadzenia wszelkich spraw w zakresie wykorzystania potencjału morskiego i utrzymania oraz rozwoju infrastruktury morskiej Uniwersytetu Gdańskiego;
2) inicjowania i wsparcia prac koncepcji ekonomicznych, prawnych i organizacyjnych w zakresie zarządzania infrastrukturą morską;
3) formułowania wniosków w zakresie realizacji zadań w obszarze infrastruktury morskiej Uniwersytetu Gdańskiego dla władz Uczelni i wydziałów;
4) reprezentowania stanowiska Uczelni w zakresie posiadanego pełnomocnictwa i pełnomocnictw szczegółowych przed instytucjami i organami administracji publicznej oraz instytucjami i podmiotami gospodarczymi;
5) inicjowania i realizacji działań promujących wykorzystanie potencjału morskiego i rozwój infrastruktury morskiej Uniwersytetu;
6) wsparcia procesu komercjalizacji wykorzystania infrastruktury morskiej będącej w posiadaniu Uniwersytetu.
3. Biuro Armatora z jednostką r/v Oceanograf odpowiada w szczególności za:
1) utrzymywanie statku naukowo badawczego „Oceanograf” w ciągłej gotowości operacyjnej i sprawności technicznej;
2) planowanie budżetu oraz sporządzanie planu rzeczowo-finansowego wydatków zabezpieczających działalność i eksploatację statku;
3) zabezpieczenie logistyczne statku;
4) sporządzanie zapytań ofertowych na dostawy sprzętu, materiałów i usług dla statku;
5) sporządzanie istotnych warunków zamówienia dla potrzeb prowadzenia przetargów;
6) prowadzenie rejestru wydatków oraz rejestru faktur dotyczących dostaw i usług na rzecz statku;
7) akceptacja umów cywilno-prawnych oraz faktur na podstawie odrębnego upoważnienia Rektora;
8) przygotowywanie aplikacji o dotację z Ministerstwa Edukacji i Nauki;
9) planowanie działalności statku, w tym:
10) planowanie rejsów oraz koordynacji zamierzeń naukowo-badawczych i dydaktycznych realizowanych przez statek,
11) sporządzanie harmonogramów zmian członków załogi.